Specialized Tarmac Disc 2018

een perfect uitgebalanceerde racefiets

Td1
  • Specialized Tarmac Disc

Als je altijd en overal snel wilt gaan, dan is dit je fiets. Dit is een fiets die zich evengoed thuisvoelt in een touretappe als in een toertocht, en dankzij het compleet nieuwe ontwerp, uitstekende aerodynamische eigenschappen en - uiteraard - schijfremmen, is onze 'meest complete racefiets' nog completer geworden.

Rider first

Een fiets waarbij jij op de eerste plaats komt Zeven verschillende maten met dezelfde rijeigenschappen. Dit bereik je alleen maar wanneer je obsessief bezig bent om elke carbonvezel precies op de juiste plaats te leggen. Onze ingenieurs kunnen letterlijk uren discussiëren over buisvormen, legpatronen en vezeloriëntaties, maar waarschijnlijk zal je hier tijdens het fietsen niets van deze discussies merken. Je merkt alleen maar dat je op de perfecte fiets rijdt.

Een fiets uit 500 stukken We hebben meer dan 200 stukken aan de carbon lay-up toegevoegd. Waarom? Dat hebben wij ons tijdens het ellenlange ontwerpproces ook wel eens afgevraagd, maar het antwoord is eenvoudig. Voor jou. De lay-up van de vorige Tarmac was al de meest complexe lay-up die ooit hadden gebruikt, maar we ontdekten dat we door nog meer complexiteit toe te voegen het frame nog lichter konden maken en tegelijkertijd de rijeigenschappen verder konden verfijnen. Jij verdient de allerbeste fiets ter wereld, en het is ons werk om dit voor elkaar te krijgen.  

Comfort, Aero, laag gewicht en disc...

Td45

De plaatsing van elke individuele carbonstrook wordt bij ons tegen het licht gehouden, zodat we zeker weten dat we de prestatiedoelen halen die we ons zelf hebben gesteld. Dit is een ontzettend gedetailleerd proces, want wat werkt bij een maat 49cm, hoeft niet per sé te werken bij een 61cm. Om te zorgen dat elke maat hetzelfde presteert, ontwerpen we voor elke framemaat een unieke lay-up, waarbij vezelrichting, hoeveelheid materiaal en soorten carbon nauwkeurig worden op elkaar worden afgestemd.  

Aero is everything

40 Kilometer, 45 seconden sneller Wanneer je sneller wilt gaan, valt de meeste winst te boeken met aerodynamica. We zijn een half jaar bezig geweest om de fiets zo aerodynamisch mogelijk te maken, maar lagere luchtweerstand mocht hierbij nooit ten mocht gaan van het befaamde Tarmac gevoel. Op deze manier krijg je het beste van twee werelden - de Tarmac die we altijd al wilden bouwen, die bovendien net zo aerodynamisch is als onze eerste Venge.